Info

Obsah blogu "Genealogie Hradil" k 26. 05. 2019 najdete zde klikni na text pod:

Jak vyhledávat pomocí obsahu, platí pro všechny záložky
Na anonymní dotazy (bez jména a emailu) nebude reagováno, budou posílány do spamu.
Nepomáhám s přečtením starých textů, na FB je dost skupin, kde si lidé pomáhají se čtením.

sobota 20. dubna 2013

Hledání v matrikách a Index matrik

Včera jsem se pět snažil najít své předky pro rozrod. Našel jsem si danou obec a v ní nejen danou matriku. ale i knihu v níž jsou vypracovány indexy pro několik matrik narozených. pro prvního předka nebyl index zpracován tak jsem se zaměřil na předpokládané datum narození, úspěch se dostavil po zdolání rychlosti současné AP. Po nalezení sňatku rodičů jsem opět věděl přibližné datum narození a abych nemusel dlouze listovat jsem se obrátil na index, našel své jméno co jsem hledal (Jen příjmení a čísla stran) a začal listovat v dané matrice a jaké bylo překvapení, když se tam to jméno neukázalo, takže nakonec jsem musel začít hledat klasickou formou (list po listu ročník +/-) a nakonec jsem danou osobu našel.

Co z toho vyplývá je zkušenost, že se zase ukázalo, že spoléhat na index se nevyplácí a může nás zmást, zejména, když ani nevíme, že daná osoba má existovat. Z toho vyplývá, že stejně nezbývá než celé matriky list po listu projít pokud nechceme nějaké příbuzné vynechat.


Žádné komentáře:

Okomentovat