Info

Obsah blogu "Genealogie Hradil" k 26. 05. 2019 najdete zde klikni na text pod:

Jak vyhledávat pomocí obsahu, platí pro všechny záložky
Na anonymní dotazy (bez jména a emailu) nebude reagováno, budou posílány do spamu.
Nepomáhám s přečtením starých textů, na FB je dost skupin, kde si lidé pomáhají se čtením.

sobota 9. března 2019

Další náměty na psaní rodinné kroniky.


     Já jsem tu kroniku taky postupně začal přepisovat a přepisoval několikrát a dlouho přemýšlel jak to udělat aby to někdo nehodil hned do kouta. Tak mě napadlo to udělat jako základní informaci o předcích a takové ty doplňující a rozšiřující informace zapracovat do dalších "knih" dílů a tím zároveň vytvořit takové speciální knihy z různých oborů.

     Například můj předek dělal správce ve dvou Hodonínských cukrovarech a tak jsem se snažil získat trochu více informací o těch cukrovarech a tak jsem vytvořil knihu o Redlichovu a Stummerovu  cukrovaru. Další z předků byl správcem na císařském Holíčském panství, tak jsem se snažil o tomto "podniku " zjistit více. Rovněž armáda má svá specifika a I. válka zasáhla nejvíce příslušníků. Tak jsem k tomu napsal další knihu. Mám podklady o brancích a domobraně v některých vesnicích a další informace tak z toho byla další kniha, a protože mám předky na Moravě, Slovensku a Rakousku, tak jsou z toho hned dva díly o Armádě. Všude byli jiné jednotky a jiné doplňování a také vojáci za I. války odcházeli na jinou frontu.

     Pak jsem chtěl vědět, jak vypadala místa, kde žili tak kniha obrázků daných obcí z historických obrázků rytin fotek a pohlednic. Do historie rodiny jsem zapracovával historii domů, zde ještě stí nebo již jsou zbourané, kde se nacházeli, zda jsou i dnes v katastru a podobné informace.

    Kniha otcovské větve a kniha mateřské větve. Dále vývod otcovské části, rozdělený na dvě kapitoly, dědy a babiny a to samé vývod matčiných předků a opět rozděleno na dědovu a bábninu větev.
     
     V rodině mám Moravské a Slovenské Charváty, takže to odnesla další kniha o tom, jak se sem ti Charváti dostali, kde se usadili a podobně.

     Děda byl v Slovácké brigádě, tak jsem se snažil napsat další knihu o historii této jednotky.

     A protože jsem chtěl něco vědět o kostelích a od kdy stály a kdy byly vysvěceny a další informace ohledně možností křtů, svateb a dalších jsem nakonec udělal další knihu o obrázky a historií těchto budov.

     Rovněž můžete narazit na různá povolání, která se časem měnila co náplně jejich činnosti. Některá povolání jsou natolik neznámá nebo je o nich povědomí tak zkreslené, že si budete muset o nich najít více informací, aby jste pochopili co vlastní vaši předkové dělali a jak žili. A tak z toho byla další kniha, kde se snažím dát dohromady popis, co to v našich krajích znamenal sedlák, láník, půlláník, čtvrtláník, osminkář, chalupník a zahradní. Nebo kdo to byl lazebník, barber, zbrojíř, učitel, pomocný učitel, pan řídící, panský písař, syndikus, měšťan v královském městě, měšťan v šlechtickém městě a spousta dalších a další povolání a společenských postavení.

     Některá kniha má například 15 listů a některá má již přes 200 listů.

     Ty názvy a knihy jsou pracovní, možná až je dopíši tak některé dám do jedné rozdělené na několik hlavních kapitol.
Na plánku jsou vlaječky kde bydleli předkové nebo příbuzní v Kyjově (hlavně na náměstí) a tabulka ukazuje informaci o tom v jakém čísle bydleli podle matrik (a to je i to datum).


     Historie každé rodiny je tak bohatá a zároveň různá, že vždy skýtá možnost se rozepsat o tom, jak to s rodinou bylo a vždy se může najít nějaké téma, které vás zajímá více, a shromáždíte o tom více materiálů a o některých věcech nebude schopni napsat více než pár vět protože historie si ty události nechala pro sebe a nechtěla o nich moc povídat.

     Možná jsem to pojal moc ze široka, ale stále mě vede touha toho zjistit o předcích co nejvíce.

Žádné komentáře:

Okomentovat