Info

Obsah blogu "Genealogie Hradil" k 26. 05. 2019 najdete zde klikni na text pod:

Jak vyhledávat pomocí obsahu, platí pro všechny záložky
Na anonymní dotazy (bez jména a emailu) nebude reagováno, budou posílány do spamu.
Nepomáhám s přečtením starých textů, na FB je dost skupin, kde si lidé pomáhají se čtením.

sobota 10. dubna 2021

Zálohovat, zálohovat, zálohovat i soubor FTB v PC

      Mám jeden soubor celého mého výzkumu v programu FTB 8 a několik menších částí tohoto stromu upravený pro publikování na webu MyHeritage.

      To co se mě stalo včera se mě nestalo za několik let co pracuji s programem Family Tree Builder od MyHeritage se mě nechtěl a nechtěl otevřít ten velký soubor co mám uložený jen v mém PC. Ani přes snahu se do něj dostat dnes dopoledne dostat jsem musel nahrát zálohu tohoto souboru. Nebylo toho moc co jsem musel dodělat za posledních cca 14 dní. Ale na základě tohoto poznání jsem se rozhodnul  vytvářet na konci každého dne zálohu souboru bez fotografii do PC a jednou za týden provést zálohu kompletní (i s fotkama).  Toto dělat tak abych měl zálohu dvou měsíců než začnu postupně mazat vždy poslední měsíc. Za ten prostoj několika GB na HDD a externím HDD to stojí.

      Jsem, rád, že jsem se naučil pravidelně zálohovat. Sice mám každý den zálohované všechny soubory, ale problém je, že to zálohování přepíše ten minulý soubor jakmile práci ukončím, Takže v tomto případě mě byla tato záloha v podstatě na nic. Co bylo na PC to bylo i v cloudu. Takže toto řešení zálohy je pro tuto událost neúčinným řešením, v případě pádu počítače nebo jiné okolnosti je to velmi dobré řešení. Ale pro to co se mě stalo budu muset dělat zálohu ručně. Člověku se do časem dostane pod kůži a bude.

      Tak jsem vás jen chtěl upozornit na práci se zálohou. Přesto, že zálohuji v podstatě průběžně tak pro tento případ to není dobré řešení. Asi budu muset najít něco na zálohování co ten problém vyřeší automaticky.

      Příčinu jsem nezjistil po nahrání zálohy jede vše v pořádku.

      Všem přeji hodně úspěchů v bádání a ať se vám nepřihodí něco podobného a dokonce bez zálohy.



Žádné komentáře:

Okomentovat