Info

Obsah blogu "Genealogie Hradil" k 26. 05. 2019 najdete zde klikni na text pod:

Jak vyhledávat pomocí obsahu, platí pro všechny záložky
Na anonymní dotazy (bez jména a emailu) nebude reagováno, budou posílány do spamu.
Nepomáhám s přečtením starých textů, na FB je dost skupin, kde si lidé pomáhají se čtením.

pátek 28. října 2011

Postřeh z čtení matrik na www.actapublica.eu

Dnes jsem narazil na dosti záludně psanou matriku. Jedná se o matriku narozených, oddaných a zesnulých. Zpravidla je těžké odhadnout začátek zápisu oddaných a zesnulých ovšem u této matriky to je ještě zajímavější, po pár stránkách zápisu narozených se ukáží zápisy oddaných a opět narozených a během krátké doby se data narozených a oddaných časově podstatně rozejdou a po polovině knihy se k tomu přidají zápisy zesnulých. Prostě lahůdka pro nervy. Původně jsem myslel, že je to chyba digitalizace, ale byla to skutečnost. musel jsem projít celou matriku kvůli jednomu zápisu. Tak pozor, když si myslíte, že zápis chybí tak může být o spoustu listů vpředu nebo vzadu.

2 komentáře:

  1. A to jste ještě nebyl na stránkách Hodonína v 17 století, kde k tomu co popisujete, ještě přidejte záznamy z dalších vesnic v okolí, to je třeba patnáct záznamů narození hodonínských dětí, pak jeden záznam z Mutěnic, další opět z Hodonína, jeden z Jarohněvic (které už nějakou dobu neexistují), pak z Rohatce, Hodonína,Ratiškovic, a škrabopis zapisujících a pokud najdete co hledáte, zazpíváte chvalozpěv.....

    OdpovědětVymazat
  2. To je jasné, já to píši jak mě to v průběhu pátrání přijde pod ruku. Samozřejmě jsem našel i horší zápisy, ale tam jsem naštěstí nemusel moc číst, to bylo mé štěstí.

    OdpovědětVymazat