Info

Obsah blogu "Genealogie Hradil" k 26. 05. 2019 najdete zde klikni na text pod:

Jak vyhledávat pomocí obsahu, platí pro všechny záložky
Na anonymní dotazy (bez jména a emailu) nebude reagováno, budou posílány do spamu.
Nepomáhám s přečtením starých textů, na FB je dost skupin, kde si lidé pomáhají se čtením.

čtvrtek 25. září 2014

Hřbitovní matriky, jejich zpřístupnění, uložení a podobně.



Jak to zatím vypadá tak hřbitovy se ještě nestali zcela komerční záležitostí. Co se týká vlastnictví, tak snad jen ve výjimečných případech nebudou hřbitovy stále patřit obcím v jejichž katastru se nacházení.
Na každém hřbitově je vedena tzv. Hřbitovní matrika. Zatím jsem nenašel speciální zákonnou normu pro vedení a zpřístupnění těchto matrik. Vzhledem k tomu, že v některých případech jsou kontinuálně hroby obsazeny od vytvoření hřbitova což v našem městě je od roka 1900 a stále se do rodinných hrobů a hrobek pohřbívá (rodiny stále ve městě žijí) je otázkou jak tuto matriku zpřístupnit. Neviděl jsem ji jen mě bylo zděleno, že pokud dodám seznam osob a doby úmrtí (nebo případné doby úmrtí) tak mě jednotlivé záznamy vyhledají a vypíší se všemi poznámkami k dané osobě v této matrice uvedenými. Takže nyní zpracovávám tento seznam a mám možnost ho zaslat i e-mailem.

Jaké máte zkušenosti s přístupem k datům v tzv. hřbitovních matrik a nezná někdo zákon čímž je provedena právní úprava?

Hřbitov na mapě:

mapy.cz >>>      mapy.google.com >>> 

Žádné komentáře:

Okomentovat