Info

Obsah blogu "Genealogie Hradil" k 26. 05. 2019 najdete zde klikni na text pod:

Jak vyhledávat pomocí obsahu, platí pro všechny záložky
Na anonymní dotazy (bez jména a emailu) nebude reagováno, budou posílány do spamu.
Nepomáhám s přečtením starých textů, na FB je dost skupin, kde si lidé pomáhají se čtením.

čtvrtek 25. září 2014

Fotografování náhrobků na hřbitově.



Včera jsem se vypravil nafotografovat hroby s jejich náhrobky naší rodiny a naší širší rodiny. Jak se u nás na Moravě ještě říká "On patří do rodiny, jejich kráva se napila z našej puténky.", tak i já přistupoval k focení náhrobků. Nafotil jsem 27 zesnulých lidí. a prošel jen polovinu hřbitova (tzv. starou část.) Samozřejmě se hroby nejstarších příslušníků rodiny již nedochovali, jelikož se rodina za velké hospodářské krize v třicátých dostala do Čech a valná většina tam po II. sv. válce zůstala. Jen můj děda z matčiny strany se se svou rodinou a matkou vrátil do rodného města. 
Ale chtěl jsem psát o něčem jiném. Když jsem přišel na hřbitov tak jsem se stavil na Správě hřbitova a oznámil jim, že budu fotografovat jednotlivé hroby naší rodiny. Dost lidí se po mě dívalo jak jsem procházel celý hřbitov, hrob po hrobě a hledal jednotlivé hroby i té vzdálenější rodiny. Když jsem odcházel tak jsem se opět stavil na Správě hřbitova abych jim oznámil ukončení mé činnosti. Hned mě bylo oznámeno, že lidé oznamovali můj průzkum hřbitova a focení některých hrobů. Na to jsem správcové odpovědě, že nyní vidí proč jsem jim mou činnost oznamoval. Zkrátka dnes kvete obchod s kradenými věcmi ze hřbitovů a neměl jsem zájem aby mě po hřbitově naháněla městská policie. Já vím focení není proti ničemu ani zákonu ani etice, ale ve světle současných lumpáren co se dějí v souvislosti krádeží jsem se snažil předejít potížím a povedlo se.
Jinak co se týká nafocení všech hrobů, jsem zde rozpolcen, jelikož zde jde o shromažďování dat, která jsou chráněna zákonem. Poukazuji na tato dvě slova shromažďování dat, mě odradila od nafocení celého hřbitova a zavedení do databáze.

Hřbitov na mapě:

mapy.cz >>>      mapy.google.com >>> 

Žádné komentáře:

Okomentovat