Info

Obsah blogu "Genealogie Hradil" k 26. 05. 2019 najdete zde klikni na text pod:

Jak vyhledávat pomocí obsahu, platí pro všechny záložky
Na anonymní dotazy (bez jména a emailu) nebude reagováno, budou posílány do spamu.
Nepomáhám s přečtením starých textů, na FB je dost skupin, kde si lidé pomáhají se čtením.

úterý 3. dubna 2018

Kolik máme maximálně asi předků, které můžeme možná nalézt v matrikách?

        Tak jsem se dnes zamyslel nad některými čísly počtu lidí v rodokmenu a začal jsem počítat. Pokud bych vzal v úvahu, že se dítě narodilo v roce 2018 (a je jedno zda jde o syna / dceru, vnuka / vnučku a podobně) bude mít štěstí a jeho předkové se v nejstarší době narodili v obcích, v nichž se zachovali matriky z období kolem roku 1550 +/- a v jednotlivých stoletích se vždy narodily čtyři generace tak jsem s narozeným v roce 2018 napočítal cca 20 generací.
        A pokud budeme dále spekulovat, že dotyčný bude mít to štěstí, že najde všechny své předky, až do té dvacáté generace, víte kolik lidí by měl ve svém rodokmenu? Na to nám odpoví tabulka pod tímto článkem. Ovšem opravdu v ideálním případě a téměř jen hypoteticky (všichni víme, jaké jsou možnosti nalézt všechny předky) se nám je podaří dohledat.  A to číslo 1 048 575 mě opravdu překvapilo. Samozřejmě nesmí dojít ke „srůstu“ větví a musí se podařit dobrat ve všech větvičkách až do poloviny 16. století.

        Berte to jako opravdu hypotetické vytvoření rodokmenu, kterého snad může dosáhnout některý šlechtic s opravdu vedeným rodokmenem do minulosti a nesmělo by tam docházet k „srůstu“ větví.




Doplnil jsem o přehled se třemi generacemi za možné "sledované" období.


I takto vidíte, že to číslo je obrovské a bude stát hodně času najít všechny předky. Přeji hodně štěstí ve vašem bádání.

2 komentáře:

  1. Zdravím, je to zajímavé a kde jsem nakradla cca dalších 1000 lidí?...už tam nepatří?....chci mít rodokmen čistý a nesoutěžím o čísla...fakt mě to mate, ale to neberte jako výčitku...

    OdpovědětVymazat
  2. Otázka je, že tento výpočet je pro pouhý vývod. A ne pro rodokmen a některé další příbuzné a například pro potomky pokud za základ neberu osobu narozenou v roce 2018, ale narozenou dříve a má potomky s rodinou.

    OdpovědětVymazat